Huiskringen

Uit onze diensten blijkt hoe actueel het evangelie is. Maar om het voor je persoonlijke leven relevant te laten zijn is het nodig om hier dieper op in te gaan. Dieper nadenken over vragen, twijfels en concrete toepassingen in je eigen leven. Ontdekken wie God is en werken aan een persoonlijke relatie met God.

Deze ‘zoektocht’ kan heel goed samen met anderen. Vrijwel alle leden en belangstellenden van de Stadshartkerk maken deel uit van een huiskring. Er is op deze avonden plek om het leven met elkaar te delen, maar ook om samen naar verdieping te zoeken. Door naar elkaar te luisteren en samen door te denken leren we veel van elkaar.   In de kleine groepen die binnen de Stadshartkerk actief zijn ligt de nadruk op vertrouwen, openheid, eerlijkheid en gezelligheid. Hierdoor ontstaat een ontspannen sfeer en onderlinge betrokkenheid.

Een kring is een vaste groep van zes tot tien personen die twee-wekelijks bij elkaar komen. Er zijn kringpapers n.a.v. de thema’s van de kerkdiensten of de kring kiest zelf onderwerpen uit. Eén iemand is de kringleider. Zij/hij is eerst verantwoordelijke voor organisatie en inhoud (maar betrekt de rest van de kring daarbij).

Op dit moment functioneren er rond de 10 huiskringen genoemd, binnen de Stadshartkerk. De huiskringbijeenkomsten vinden één keer in de twee weken plaats in de oneven weken.

Heb je interesse om in een huiskring mee te draaien of wil je meer informatie? Neem contact op met onze kringcoördinator: Judith van Baarlen.

Tieners

Voor tieners (12+) draait er in de Stadshartkerk een aparte tienerkring. Lees hier verder